Onko tuoreena pakastettu kana, lohi tai lammas pääraaka-aine?

Kaikki reseptit perustuvat joko kanaan, loheen tai lampaaseen. Jokin näistä on ensimmäinen raaka-aine kaikkien terveyden ylläpitoon tarkoitettujen PURINA® PRO PLAN® -tuotteiden sisällysluettelossa. Herkän ihon tuotteiden pääraaka-aine on lohi. Herkän ruoansulatuksen tuotteissa käytetään lammasta tai kanaa. Kaikissa muissa tuotteissa kana on pääraaka-aine.

Sisältävätkö PURINA® PRO PLAN® -tuotteet geenimuunneltuja (GMO) raaka-aineita? Millainen tuotteiden laadunvalvontaprosessi on?

Purinan toimintaperiaate on vuodesta 1999 lähtien ollut valmistaa ja markkinoida tuotteensa GMO-vapaina Euroopan, Lähi-idän ja Pohjois-Afrikan alueella (EMENA). Emme osta geenimuunneltuja raaka-aineita. Sopimukset velvoittavat toimittajiemme tässä asiassa. Lisäksi toimittajamme ovat sitoutuneet raaka-aineiden jäljitettävyyden hallintaan. Suoritamme raaka-aineille tarkistuksia myös omissa laboratorioissamme. EMENA-alueella Purina hankkii ainoastaan geenimuuntelemattomia soijatuotteita erittäin tarkan osto- ja laadunvalvontamenettelyn mukaisesti. Itse asiassa jokainen soijaerä tulee todeta GMO-vapaaksi raaka-aineeksi ennen kuin se päästetään PURINA-lemmikkieläinravintoa valmistavaan tehtaaseen. Soijaa käytetään joissain PURINA® PRO PLAN® -tuotteissa (<10 %) sen ravitsemuksellisten hyötyjen vuoksi. Käytettävä soija on GMO-vapaata ja täydentävä korkealaatuisen proteiinin lähde.

Mitä maissinjyvät ovat?

Tuoretta, jauhettua maissia, osin kuorittu ja siemenet poistettu.

Mitä perusteita väitteelle ”OPTINUTRITION, ainutlaatuinen ravinnemäärä” on?

Väite perustuu kahteen tekijään (lisätietoja vastauksissa alla): 1) PURINA® PRO PLAN® on Purinan edistynein tuotesarja. 2) PURINA® PRO PLAN® -tuotteiden ravinteet imeytyvät muita paremmin.

Miksi tuoreena pakastettu kana/lammas/lohi on parempi vaihtoehto?

Purina on osoittanut, että käyttämällä valikoituja paloja tuoretta, pakastettua kanaa proteiini ja rasva sulavat paremmin ja aminohapot imeytyvät tehokkaammin kuin kanajauhosta (tiedot saatavana). Ravinnon ravinnemäärätiedot eivät riitä, tärkeämpää on tietää, kuinka paljon ravinnetta imeytyy, eli mikä on sen biosaatavuus. BIOSAATAVUUS viittaa ravinnemäärään, joka imeytyy suolistossa (tai ruoansulatusjärjestelmässä) ja on muodossa, jota kudokset voivat hyödyntää. SULAVUUS on ruoan sisältämä ravintomäärä, joka imeytyy elimistöön. Ravinteen sulavuus saadaan tietoon mittaamalla, kuinka paljon ravinteita kulkeutuu ulos elimistöstä. Siinä ei mitata ravinnemääriä, jotka ovat tosiasiallisesti kudosten käytettävissä. Sekä sulavuutta että biosaatavuutta pidetään yleisesti hyväksyttyinä tapoina määrittää ruoan ravintoarvo. Biosaatavuutta pidetään kuitenkin herkempänä mittarina. Ravinteiden biosaatavuus tarkoittaa, että ravinnosta saa kaiken irti. Mitä parempi biosaatavuus, sitä enemmän ravintoaineita kulkeutuu suoliston seinämien läpi ja siirtyy ravitsemaan lemmikin soluja ja kudoksia. Kun lemmikin solut saavat tarpeeksi ravintoa, se voi niin hyvin kuin mahdollista.    Purina on osoittanut, tieteellisen tutkimuksen keinoin, että PURINA® PRO PLAN® -tuotteiden ravinteet imeytyvät tehokkaammin ja biosaatavuus on parempi.

Kuuluuko PURINA® PRO PLAN® VETERINARY DIETS -tuotesarjaan hypoallergeenisia eläinten ruokia?

Kyllä. PURINA® PRO PLAN® VETERINARY DIETS -tuotesarjassa on hypoallergeenisia ruokia sekä koirille että kissoille. Tällä hetkellä saatavana on ainoastaan kuivaruokatuotteita. Lisätietoja tuotteista saat täältä.

Mikä on sopiva tuote lemmikilleni?

Olemme kehittäneet tuotevalitsijan, joka auttaa valitsemaan lemmikillesi sopivimman ravinnon. Etsit sitten eläinlääketieteellistä ravintoa tietyn diagnosoidun ongelman hoitoon tai seuraat eläinlääkärin neuvoa, kannattaa käyttää sopivan tuotteen valitsemiseen tarkoitettua työkaluamme. Toinen vaihtoehto on ottaa yhteys asiakaspalveluumme (0800-0-6161/kuluttajapalvelu@purina.nestle.com), joka osaa neuvoa mahdollisissa kysymyksissäsi.

Yksi lemmikeistäni syö erikoisruokaa. Sopiiko ruoka myös muille lemmikeilleni?

Jos toinen lemmikki ei tarvitse erityisruokavaliota, kannattaa keskustella asiasta eläinlääkärisi kanssa. Toinen vaihtoehto on ottaa yhteys asiakaspalveluumme (0800-0-6161/kuluttajapalvelu@purina.nestle.com). Jos lemmikillä ei ole erityistarpeita, kaikki PURINA® PRO PLAN® VETERINARY DIETS -tuotteet eivät ole sopivia.

Sopivatko PURINA® PRO PLAN® VETERINARY DIETS -ruoat pentukoiralleni?

Kaikki PURINA® PRO PLAN® VETERINARY DIETS -ruoat eivät sovi koiranpennuille. Sinun kannattaa tarkastaa asia eläinlääkärisi kanssa. Toinen vaihtoehto on ottaa yhteys asiakaspalveluumme (0800-0-6161/kuluttajapalvelu@purina.nestle.com). Sieltä osataan neuvoa mahdollisissa kysymyksissäsi.

Kuinka paljon ruokaa lemmikkini tarvitsee?

Ruokintaohjeet löytyvät pakkauksesta sekä tämän kotisivun muilta tuotesivuilta. Jos sinulla on kysymyksiä ruokintamääristä, ota yhteys asiakaspalveluumme (0800-0-6161/kuluttajapalvelu@purina.nestle.com). Sieltä osataan neuvoa mahdollisissa kysymyksissäsi.

Mistä PURINA® PRO PLAN® -tuotteita voi ostaa?

Jokaisella tuotesivulla on linkki, josta pääsee verkkokauppaan sekä ”jälleenmyyjät”-kohta, josta löydät lähimmän PURINA® PRO PLAN® -jälleenmyyjäsi.

Kuinka voin päivittää tietoni sivulla?

Siirry kohtaan Oma tilini. Se löytyy sivun ylälaidasta tai napsauttamalla tästä.

Mitä OPTINUTRITION on?

OPTINUTRITION on tapa antaa kissalle lisäravinteita sekä parhaita raaka-aineita. Jokainen ravintoaine on valittu tieteellisellä tarkkuudella. Jokaisella tuotteella on erityisiä ravitsemuksellisia etuja ja kohdistettuja terveysvaikutuksia. Uskomme, että ravitsemus on hyvän terveyden ja hyvinvoinnin perusta ja alku koirasi tai kissasi upealle elämälle. Siksi takaamme, että PURINA® PRO PLAN® -ravinnot sisältävät 100 % kaikista olennaisista ravintoaineista joka aterialla.

Entä jos en löydä vastausta kysymykseeni?

Jos et löydä vastausta täältä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme: (0800-0-6161/kuluttajapalvelu@purina.nestle.com). Sieltä osataan neuvoa mahdollisissa kysymyksissäsi.